AdBlue to wodny roztwór składający się z 32,5% karbamidu (mocznika) i 67,5% wody zdemineralizowanej. AdBlue jest stosowany w pojazdach z technologią SCR (selektywnej redukcji katalitycznej), takich jak samochody ciężarowe, autobusy i pojazdy do zbiórki odpadów. Użycie tego produktu przekształca 85% zanieczyszczeń (tlenki azotu, oznaczone jako NOx) w parę wodną i nieszkodliwy azot.
Kontener do AdBlue powinien być niezwykle wytrzymały – odpowiedni do najtrudniejszych warunków. Przenośny i łatwy w konfiguracji. Kontener ma punkt napełniania BSP zawierający zawór zwrotny i zawór zapobiegający przepełnieniu. Przegroda jest umieszczona z przodu zbiornika magazynowego, zapewniając miejsce, w którym znajdują się wszystkie urządzenia sterujące i dozujące zbiorniki. Jednostki te są zbudowane zgodnie z tymi samymi rygorystycznymi normami, co gama banków paliwa w regulacjach UE i mogą być podnoszone i transportowane w miejscu pracy, gdy są pełne. Niekiedy kontener lub zbiornik jest dostarczany z pompą, 10-metrowym wężem, automatyczną dyszą, filtrem, wskaźnikiem zawartości, miernikiem przepływu i przepływomierzem.
Polskim producentem dużych zbiorników na AdBlue jest firma Storage Partners, która dodatkowo produkuje również mieszalniki do produkcji środka AdBlue – https://storage-partners.com