Zbiorniki do AdBlue to ważny element systemu SCR, czyli selektywnej redukcji katalitycznej, która służy do zmniejszenia emisji tlenków azotu (NOX) z silników spalinowych. Aby proces ten mógł odbywać się skutecznie, potrzebne są nie tylko zbiorniki na AdBlue, ale także odpowiedni sprzęt DEF do odprowadzania spalin. W artykule omówimy nie tylko producentów zbiorników na AdBlue, ale także technologię SCR i związaną z nią potrzebę korzystania z AdBlue oraz sprzętu DEF.

Technologia SCR i korzystanie z AdBlue

SCR (selektywna redukcja katalityczna) to proces, który polega na wstrzykiwaniu AdBlue, czyli roztworu mocznika, do układu wydechowego. Tam, w obecności katalizatora, tlenki azotu (NOX) są przekształcane w azot (N2) i parę wodną (H2O). Proces ten wymaga zastosowania odpowiedniego sprzętu, a także zbiorników na AdBlue. Warto zwrócić uwagę, że korzystanie z AdBlue jest obligatoryjne dla samochodów ciężarowych i autobusów z silnikami Euro 4 i wyższych.

Zbiorniki na AdBlue – producent i rodzaje

Istnieje wiele rodzajów zbiorników na AdBlue, w zależności od ich pojemności, zastosowania czy sposobu montażu. Wśród producentów zbiorników na AdBlue warto wymienić Storage Partners, który specjalizuje się w produkcji zbiorników od AdBlue. Wśród oferowanych przez niego produktów znajdują się zarówno zbiorniki stałe, jak i cysterny.

Sprzęt DEF do odprowadzania spalin

Sprzęt DEF do odprowadzania spalin jest niezbędny dla samochodów ciężarowych i autobusów, korzystających z technologii SCR. Najczęściej spotykany sprzęt DEF to pompy i systemy dozujące AdBlue, filtry DEF czy zbiorniki na płyn do czyszczenia układu wtryskowego. Warto zwrócić uwagę, że wybór odpowiedniego sprzętu DEF może wpłynąć na efektywność i koszty eksploatacji pojazdu.

Zbiorniki na AdBlue i sprzęt DEF to nieodłączne elementy systemu SCR, który służy do redukcji emisji tlenków azotu z silników spalinowych. Producent Storage Partners oferuje wiele rodzajów zbiorników na AdBlue oraz mieszalniki do produkcji płynu.

Zagłosuj
[Wszystkie: 1 Średnia: 5]