Normy emisji spalin są coraz bardziej rygorystyczne. W 2006 roku właściciele samochodów ciężarowych i dostawczych z silnikiem Diesla zostali zobowiązani do stosowania płynu AdBlue. Kilka lat później technologia SCR zaczęła być stosowana także w samochodach osobowych. Zadaniem technologii SCR oraz płynu AdBlue (to wodny roztwór mocznika) jest filtrowanie spalin. Dzięki tej technologii do atmosfery trafia mniej wyjątkowo szkodliwych tlenków azotu.

AdBlue to płyn o dość specyficznych właściwościach. Z uwagi na to, iż jest on wodnym roztworem mocznika, jest wyjątkowo mocno korozyjny. Dlatego zbiorniki do AdBlue, które służą do transportowania i przechowywania płynu wykonane są ze stali kwasoodpornej lub z polietylenu posiadającego certyfikat TUV. Cały sprzęt do Adblue musimy być wykonany z materiałów najwyższej jakości. Zbiorniki muszą też być szczelne. Jakiekolwiek zanieczyszczenia mogą bowiem uszkodzić system SCR.

Zagłosuj
[Wszystkie: 62 Średnia: 4.2]